Satu Mare
17-21 octombrie 2022
Săptămâna de învățare în proiectul Erasmus+ Matematică pentru Dezvoltare Durabilă la
Colegiul Național Mihai Eminescu Satu Mare
În perioada 17-21 octombrie 2022 Colegiul Naţional Mihai Eminescu este gazda activităţilor unei săptămâni de învăţare în proiectul MaSuD (Mathematics for Sustainable Development), sub coordonarea dr. prof. Daly Marciuc. Alături de elevii eminescieni participă elevi ai Colegiului Naţional Emil Racoviţă din Cluj-Napoca şi de la două licee din Franţa: Lycée Val de Durance din Pertuis şi Lycée Bellevue-Marie Rivier din Alès. Programul activităţilor include sesiuni ale Atelierelor de cercetare matematică MATh.en.JEANS. Alte activităţile au ca obiectiv informarea corectă a elevilor privind aspecte ale dezvoltării durabile şi se desfăşoară cu sprijinul experţilor de la Direcția Silvică Satu Mare, dr. ing. Adrian Trelea, ing. Sever Serba, ing. Ioana Deneş şi ing. Daniel Dragoş de la AJVPS Satu Mare.
În prima zi a săptămânii oaspeţii au vizitat Primăria municipiului şi au prezentat obiectivele proiectului. Dl. viceprimar Adelin Cristian Ghiarfaş le-a urat bun venit oaspeţilor pe meleagurile sătmărene, expunând totodată viziunea instituţiei pe care o reprezintă asupra problemelor de actualitate legate de mediu. O altă vizită care i-a impresionat pe participanţi a avut loc la întreprinderea Alu Menziken, în Medieşu Aurit, un model în privinţa respectării principiilor dezvoltării sustenabile.
În zilele următoare oaspeții vor descoperi tradiţii locale specifice zonei şi file din istoria României, în vizitele programaze la Muzeul Satului Oșenesc din Negreşti, Cimitirul vesel din Săpânța, Mănăstirea Peri şi la Memorialul victimelor comunismului din Sighet.
Proiectul MaSuD beneficiază de finanţare prin fonduri europene Erasmus şi are ca obiective: conștientizarea elevilor cu privire la problemele de mediu și dezvoltare durabilă; creșterea interesului elevilor pentru știință în general și pentru matematică în particular; dezvoltarea abilităților matematice, a creativității, a abilităților cognitive și de colaborare ale elevilor; exersarea limbii engleze scrise și orale, prin colaborare și comunicare internațională; dezvoltarea receptivității interculturale, valorificarea diversității culturale.