Catedra de informatică

An școlar 2022 - 2023

Concursul Național de Robotică NEXTLAB.TECH ediția 2022

Colegiul Național Mihai Eminescu Satu Mare 

Locul I 

Colegiul Național Mihai Eminescu Satu Mare a obținut locul I în TOP ROBOȘCOLI în funcție de numărul de elevi din clasamentul final al concursului de robotică NEXTLAB.TECH ediția 2022.


NEXTLAB.TECH este cel mai avansat concurs de robotică pentru elevii din România. Concursul face parte din programul Romania Tech Nation și este înregistrat în calendarul aprobat de Ministerul Educatiei Nationale prin Anexa 2 la OME nr. 3.066/27.01.2022, poziția 106.


În topul elevilor robocampioni la Concursul Național de Robotică Școlară NEXTLAB.TECH ediția 2022 s-au clasat următorii elevi ai Colegiului Național Mihai Eminescu Satu Mare:

CATEGORIA DE VÂRSTĂ 8 - 12 ANI PROBA LINE-FOLLOWER BASIC (MIRO)

CATEGORIA DE VÂRSTĂ 12 - 16 ANI PROBA LINE-FOLLOWER BASIC (MIRO)

CATEGORIA DE VÂRSTĂ 8 - 12 ANI PROBA LINE-FOLLOWER ADVANCED (TECNICUS)

CATEGORIA DE VÂRSTĂ 12 - 16 ANI PROBA ROBOTICĂ CREATIVĂ (ENSPIRO)

Elevii U. Maia (clasa a VI-a), B. Sofia (clasa a VI-a), C. Maria (clasa a VII-a), N. Alexandru (clasa a V-a), C. Mara (clasa a VII-a), N. Luca Ioan (clasa a VII-a), au obținut rezultate frumoase la etapa finală a Concursului Național NEXTLAB.TECH ediția 2022.

La etapa finală a concursului s-au calificat următorii elevi: B. Marc, N. Alexandru (clasa a V-a), Ș. Claudia, U. Maia, B. Sofia, P. Matei, B. Victor, F. Darius, P. Adrian Remus, R. Matei, S. Alexandru, F. Adrian, B. Paul, S. Luca, T. Matei (clasa a VI-a), A. Șerban, B. Vasile Antoniu, C. Cezar, Ș. Raissa, S. Cristina Dimitra, C. Cezara, S. Luca, A. Mihai, D. Daria, D. Miruna, P. Laura, N. Flavia, C. Maria, C. Mara, M. Luca (clasa a VII-a), M. Phillip Paul (clasa a IX-a B).

Hour of Code

Super Coders

Bebras

Rezultate frumoase obținute de elevii Colegiului Național Mihai Eminescu la concursul de gândire computațională BEBRAS

Bebras este un concurs internațional, ce își propune să introducă elevii de toate vârstele în domeniul gândirii algoritmice și computaționale și să îi atragă spre domeniul informatic. Concurenții nu trebuie să dețină cunoștințe de informatică sau programare pentru a rezolva cerințele, însă trebuie să demonstreze o gândire structurată, bazată pe utilizarea conceptelor algoritmice și logice.

La concursul desfășurat în perioada 31 Octombrie-06 Noiembrie 2022, au participat 138 de elevi din clasele 5-12, de la Colegiul Național Mihai Eminescu Satu Mare, aceștia obținînd rezultate bune și foarte bune.

Elevii Paul Mario Cristian Boitor (clasa a VI-a) și Flavia Ioana Nistor (clasa a VII-a) au obținut punctaj maxim. Rezultate foarte bune au obținut elevii: Sânziana Tulbure și Marc Boitor din clasa a V-a, Victor Butnaru, Antonia Teodora Pap, Matei Pașca, Maia Antonia Uglai din clasa a VI-a, Luca Valentin Mureșan, Luca Ioan Narița, Cezar Lucian Cucuiet, Șerban Ioan Ardelean, Cristina Dimitra Simo din clasa a VII-a, Andrei Malinetescu, Bogdan Andrei Moldovan, Alex Ioan Roman, Benjamin Ruben Secara din clasa a VIII-a, Alexandru Bretan, Mark Daniel Mihai, Cezara Luca, Raluca Ioana Sabou, Dragos-Mihai Corsuc, Anastasia Maria Roșan, Dan George Roszuș din clasa a IX-a, Răzvan-Ionuț Nojea, Lucas Secară, Andrei Ardelean, Cătălin Pop, Vanessa Ștefania Buga, Sebastian-Paul Enea, Fabian Raul László, Andrei-Daniel Schiop din clasa a XI-a și Doru Damian Nagy din clasa a XII-a.



Evenimentul promovează robotica și educația STEM. Este destinat elevilor pasionați de tehnologie.

În cadrul întâlnirilor, elevii își vor perfecționa cunoștințele de robotică și își vor dezvolta creativitatea tehnologică.  

Evenimentul nostru "RoboDANCE" a câștigat o finanțare prin programul Meet and Code (https://meet-and-code.org/) susținut la nivel european de compania de software SAP. În România, programul este coordonat pentru cel de-al 6-lea an consecutiv de #AsociațiaTechsoup și susține evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week. #meetandcode #codeEU #SAP4Good.    


An școlar 2021 -2022

Evenimentul are ca obiective atragerea copiilor spre domeniul IT, încurajarea elevilor să rezolve o problemă specifică într-un mod creativ, provocându-i să inoveze, să caute soluții pentru o lume mai bună. Evenimentul este inedit deoarece elevii învață prin experienţă directă şi concretă, creativă.

Evenimentul online este finanțat cu ajutorul programului Meet and Code (https://www.meet-and-code.org/) susținut la nivel european de compania de software SAP. Meet and Code 2021 este coordonat de Haus des Stiftens gGmbH și rețeaua TechSoup Europe în 35 de țări europene și susține, pentru al 5-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.

În România, programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup. 

Din 2010, Asociația Techsoup (https://www.asociatiatechsoup.ro) creează și oferă resurse IT și experiențe de învățare a tehnologiei pentru organizații nonprofit, tineri și profesori. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană.


An școlar 2020 - 2021

"Meet and Code." - Efecte speciale în game development 

-  Atelier de programare. - Onpoint Trainee Developers 

Înscriere aici

Atelierul își propune să contribuie la dezvoltarea imaginației, a spiritului antreprenorial și să aducă buna dispoziție în grupul participanților.

Între “Compania monștrilor” și petrecerile de Halloween, vom încerca să demontăm efectele speciale din scary games și să le descriem pe înțelesul tuturor. Voluntarii vor provoca pe participanți sa realizeze la rândul lor mici lucrări în care să valorifice cunoștințele dobândite în urma participării la prezentări. 

Evenimentul este organizat în cadrul Catedrei de Informatică de la C N. M Eminescu Satu Mare. Prezentarea va fi realizată de voluntarii Andrei Cadar, clasa a XII-a B, Oana Văsuț, clasa a XII-a B Florian Vereș, clasa a XI-a C, și Tudor Șandor, clasa a X-a B.

Eveniment Meet and Code 2020 - Învăț și mă joc!

           Catedra de Informatică a Colegiului, prin Asociația de Părinți a Elevilor de la Colegiul Național Mihai Eminescu Satu Mare, în parteneriat cu Centrul Județean de Excelență Satu Mare și echipa de robotică a Colegiului Național Mihai Eminescu, Perpetuum Mobile,  organizează atelierul "Învăț și mă joc!" . 



Pentru participare, înscrie-te aici

Învăț și mă joc!

~eveniment online~

Evenimentul promovează robotica și educația STEM și totodată urmărește dezvoltarea imaginației și sporirea încrederii elevilor în forțele proprii inovând pentru o lume mai bună. 

Evenimentele organizate sub sigla Meet and Code conectează mii de oameni: reprezentanți ai organizațiilor nonprofit, formatori, profesori, părinți, angajați SAP, voluntari și bineînțeles - copii și tineri. Deși toate evenimentele au în centru codificarea dispozitivelor programabile, fiecare are propriile caracteristici specifice și abordează diferit abilitățile digitale.

Ateliere de programare

"Code today. For a tomorrow." -  Atelier de programare. Înscriere aici

code-for-tomorrow-promovareEveniment.pdf

"Coduri mici, efecte mari." Java Script, de la simplu la complex -  Atelier de programare. Înscriere aici

Coduri-mici-efecte-mari-promovareEveniment.pdf

An școlar 2019 - 2020

Conferința națională de învățământ virtual 2019 

articolCNIV.pdf

David Coroian , clasa a XI-a B, a obținut rezultate remarcabile la Concursul Internațional  Romanian Master of Informatics 2019


Pași spre succes.pdf
Meet and Code -promovare.pdf

Perpetuum mobile - selecție 3 octombrie 2019 

Impresii de la preselectie.pdf

An școlar 2018 - 2019

Vizită TBA - Open Days

În  luna mai, 2019, elevii claselor a XI-a B și a XII-a B cu profil matematică informatică intensiv informatică au participat la evenimentul Open Days organizat de TBA pentru a afla mai multe lucruri despre programare direct de la oamenii care lucrează în acest domeniu, pentru a adresa întrebări și pentru a înțelege cu ce se ocupă această companie. 

TBA este una dintre cele mai importante firme de consultanță în domeniul logisticii și simulării din Europa, care oferă soluții software integrate pentru a simplifica operațiunile porturilor, terminalelor și depozitelor.

TBA are o sucursală în Satu Mare, o echipă de dezvoltatori de software și analiști QA, responsabili în principal de crearea de modele logistice la scară largă folosind tehnologiile Java și C #. 


Profesori coordonatori: Durla Pașca Elenita, Șandor Nicoleta

Elevii au participat la prezentarea activității companiei, la turul companiei și la premierea jucătorilor “The Yard Crane Schedule Game”.  

În zilele premergătoare vizitei, elevii au avut ocazia să joace “The Yard Crane Schedule Game”, iar primii trei elevi care au obținut punctajele cele mai mari au fost premiați.

Ziua Porților deschise 15 mai 2019 - atelier de creație

Concursul se adresează elevilor din școlile si liceele din Romania ce își doresc sa descopere partea practică a informaticii folosind nu numai cunostințele de operare a calculatorului, ci și imaginația, creativitatea și abilitatea de a lucra în echipă.


Concursul national Învață să programezi cu Alice, aflat la a patra ediție, a avut tema:  “JOC INTERACTIV”, obiectivul jocului fiind simplificarea noțiunilor teoretice învățate prin transpunerea lor într-un joc interactiv și captivant.


Impresii în urma participării la concursul național Învață să programezi cu Alice

În perioada 24 septembrie – 9 noiembrie eu și colega mea, Stan Iasmina am colaborat pentru realizarea proiectului ”Balanced Diet” în cadrul programului ”Învață să programezi cu Alice”, nefiind pentru niciuna dintre noi prima participare la acest concurs. 

Cu toate că lucrul în echipă nu era o noțiune nouă pentru noi, pot spune că fiecare am învățat câte ceva în urma acestei colaborări, întrucât de la fiecare partener poți afla lucruri noi. 

Această experiență a fost foarte utilă pentru mine, întrucât tema abordată de acest program se leagă de domeniul pe care doresc să îl aprofundez în anii care urmează. 

Cunoștiințele dobândite în urma realizării proiectului vor constitui fundația pe care îmi voi clădi viitoarele mele realizări profesionale.


Rus Lavinia, clasa a XII-a A

Profesor Durla Pașca Elenita

Concurs online de informatică InfO(1) CUP

           Elevii Centrului Județean de Excelență Satu Mare și ai Colegiului Național Mihai Eminescu Satu Mare au participat la a treia ediție a Concursului online de informatică InfO(1) CUP organizat de către Centrul Județean de Excelență Prahova cu scopul de a oferi tuturor elevilor şanse egale de a participa la o pregătire de performanţă în domeniul ştiinței informaticii și de a stimula pasiunea elevilor pentru acest domeniu.

       La competiția desfășurată în cadrul a două runde, una națională și una internațională, au participat 279 de elevi din 28 de țări. Elevii județului Satu Mare au obținut rezultate deosebite.

             La runda națională, elevul Coroian David Nicolae, din clasa a X-a, a obținut premiul I și punctajul maxim, iar elevii Lazăr Răzvan Andrei, din clasa a XI-a, și Terebeș Liviu Cristian, din clasa a XI-a au obținut premiul III.

               În urma rezultatelor obținute la runda internațională, elevii Coroian David Nicolae, din clasa a X-a, și Terebeș Liviu Cristian, din clasa a XI-a au obținut medalie de bronz.

Runda națională, desfășurată în 23 februarie 2019, s-a adresat elevilor şcolarizaţi în Centrele Judeţene de Excelenţă din Romania. La această rundă au luat parte 137 de elevi din Centrele Județene: Olt, Sălaj, Satu Mare, Timișoara, Brașov, Bistrița, Neamț, Iași, Vaslui și Prahova. 

Echipa județului Satu Mare a fost formată din elevii: Șandor Tudor  Karmin (clasa a VIII-a), Durla Pașca Paul George (clasa a IX-a), Uzum Razvan Viorel (clasa a IX-a),  Braica Patricia Maria (clasa a IX-a), Mădăras Paul (clasa a IX-a), Cozma Casiana Teodora (clasa a IX-a), Grigoruț Dominic Octavian (clasa a IX-a), Tiution Șerban (clasa a IX-a), Andreican Rareș Bogdan (clasa a IX-a), Cadar Andrei Călin (clasa a X-a), Coroian David Nicolae (clasa a X-a), Lazăr Răzvan Andrei (clasa a XI-a), Pop Bogdan Ioan (clasa a XI-a), Terebes Liviu Cristian (clasa a XI-a) și Știrbu Vlad Florin (clasa a XI-a). 

Runda internațională s-a desfășurat în 24 februarie 2019 și a avut participanți din peste 20 de țări. La această rundă s-au calificat elevii: Mădăras Paul (clasa a IX-a), Cozma Casiana Teodora (clasa a IX-a), Grigoruț Dominic Octavian (clasa a IX-a), Coroian David Nicolae (clasa a X-a), Lazăr Răzvan Andrei (clasa a XI-a) și Terebeș Liviu Cristian (clasa a XI-a). 

Profesori îndrumători: Durla Pașca Elenita, Șandor Nicoleta, Vida Felicia

HOUR OF CODE- eveniment internațional

Cel mai mare eveniment din Educaţie, din istorie, a avut loc pentru a cincea oară la Colegiul Naţional Mihai Eminescu

În săptămâna 3-9 decembrie elevii Colegiului Național Mihai Eminescu Satu Mare au avut oportunitatea de a învăța în atelierul de programare al „celui mai de amploare eveniment IT din lume” – așa cum a fost numit Hour of Code, încă din 2014, când România s-a alăturat acestei mișcări. 

Hour of Code, este un eveniment internațional care își propune atragerea tinerei generații și nu numai în domeniul IT. 

Elevii au avut ocazia de a se iniția în tainele programării, prin intermediul unor jocuri rezolvate prin linii de cod, obținând la finalul orei de programare o diplomă. 

Învățarea prin joacă este foarte utilă dezvoltând abilități cognitive complexe.

Tehnica utilizată în cadrul acestor jocuri este de a evolua începând cu ceva simplu, ca apoi treptat să se  ajungă la situații problematice care pot fi depășite cu ușurință datorită experienței acumulate anterior. 

Hour of Code reprezintă un instrument de învățare adaptat secolului XXI, devenind o metodă didactică de actualitate. Participanții au învățat că tehnologia computerelor este distractivă și creativă, că este accesibilă la orice vârstă, tuturor elevilor, indiferent de proveniență.

Activitatea a fost coordonată de către prof. Vida Felicia, prof. Durla Pașca Elenita, prof. Nicoleta Șandor în colaborare cu echipa Multitouchcnme, coordonată de prof. Georgeta Cosma.

Concursul internațional de programare Catalysts Coding Contest

Vineri, 16 noiembrie 2018, în campusul universității Babeș-Bolyai, FSEGA din Cluj-Napoca a avut loc a XXIX-a ediţie  a evenimentului Catalysts Coding Contest  (http://contest.catalysts.cc).

Catalyst Coding Contest este cel mai mare concurs de programare din Europa organizat la nivel international de compania Catalysts Software. Anul acesta CCC s-a desfăşurat  în peste 50 de locații, în România, Republica Moldova, Austria, Germania, Franța, Spania, Italia, Belgia, Croația, Serbia, Belarus, Egipt, Africa de Sud, SUA, Kenya.

Participanţii la concurs și-au testat talentul și priceperea în rezolvarea unor probleme de algoritmică, folosind un limbaj de programare la alegere.  

La competiţia organizată în Cluj Napoca au participat elevii Colegiului Național Mihai Eminescu din Satu Mare: 

Elevul Coroian David Nicolae s-a clasat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, obținând premiul I global. 

Cei mai tineri participanți din concurs, elevii Caracioni Octavian și Silaghi Vlad, din clasa a VI-a, au obținut un loc merituos în clasament.

Elevul Coroian David Nicolae se pregătește și în cadrul Centrului Județean de Excelență Satu Mare, sub îndrumarea prof. Șandor Nicoleta, iar elevii Caracioni Octavian și Silaghi Vlad se pregătesc În cadrul Centrului Județean de Excelență Satu Mare sub îndrumarea prof. Surducan Liana și a prof. Vida Felicia.

Bebras - concurs internațional de gândire logică și computațională 

În perioada 12-17 noiembrie 2018 s-a desfășurat, la Colegiul Național Mihai Eminescu, a treia ediție a concursului internațional Bebras, ce își propune să introducă elevii de toate vârstele în domeniul gândirii algoritmice și computaționale și să îi atragă spre domeniul informatic. Întrebările din cadrul competiției sunt axate pe gândirea logică și computațională. Concurenții nu trebuie să dețină cunoștințe de informatică sau programare pentru a rezolva cerințele, însă trebuie să demonstreze o gândire structurată, bazată pe utilizarea conceptelor algoritmice și logice.

Gandirea computaționala reprezintă un proces de rezolvare a unei probleme ce include o serie de caracterisitici, precum ordonarea logică, analizarea datelor, crearea de soluții pe baza unor algoritmi, recunoașterea unor șabloane, abstractizarea, înțelegerea conexiunilor între informații. Acest mod de gândire este esențial în dezvoltarea aplicațiilor software, însă poate fi folosit în procesul de rezolvare a problemelor dintr-o multitudine de domenii, precum matematică, știință sau materii umaniste. Elevii care învață să folosească acest tip de gândire vor înțelege modul de relaționare al materiilor predate în școală și de asemenea vor înțelege aplicabilitatea acestor noțiuni în viața de zi cu zi.

Din școala noastră au participat 68 de elevi, dintre care 7 s-au calificat la etapa următoare, în urma obținerii unui punctaj de minim 150 dintr-un maxim posibil de 180:


Le urăm succes la confruntarea din martie 2019!